torsdag 3. september 2009

Mer fra arbeidsrommet - More from my studio

Her er flere bilder fra arbeidsrommet. Stolen i forkant er en "Move"-stol. Etter at jeg fikk en slik en på jobb, er de fleste ryggproblemene en saga blott. Så i fjor fikk jeg en til å ha hjemme som bursdagspresang av Mannen. På veggen til venstre ses quiltetråden min og til høyre er en liten del av stoffsamlinga. På skrivebordet ligger hekleriet som jeg holder på med for tiden. Spennende å se om det blir som jeg håper. Elgen midt under vinduet er fra IKEA. Jeg samler på sånne former. (Fikk forøvrig IKEA-katalogen idag! Jeg vet, det er ingen nyhet for dere der sør, men her oppe må vi bestille og vente :-( ). Ellers kan dere se silketrådsamlingen min (til høyre i vinduet) og rett over elgen er Herr Gris, min barndoms sparebøsse.

Gardina er forøvrig laget av samme firma som laget stuegardinene våre. Synes den ble kjempefin.

Here are more pictures from my studio. The chair in front is a "Move" chair. I got on of these at work and all my back problems disappereared. So last yest the Man got me one for my birthday. On the wall to the left you can see my collection of quilting thread and to the right a small part of my fabric stash. On the table you can see a glimpse of my crochet project. It will be exciting to see if it will come out as expected. The moose comes from IKEA. ( I got the new catalogue today! It's old news, I know, but up here you have to order it and wait :-( ). Then you can see my collection of silk threads( to the right in the window), and just above the moose, you see Mr. Pig, my childhood's piggy bank.

The curtain is made by the same firm which made our living room curtains. I'm very satisfied with it.
Disse tversovererne ble gjenoppdaget her forleden. De tilhørte min farfar, og jeg er svært glad for at jeg fant en plass til dem på arbeidsrommet.

These bowties was rediscovered earlier this week. They belonged to my grandpa, and I'm so pleased to have found a place from them in my studio.

Nå gjenstår det å få kunsten opp på veggene. Både Claude Monet og Kaffe Fassett er store inspirasjonskilder. Jeg har vært på to kurs med sistnevnte, og plakaten til høyre bærer hans signatur.

Now it remains to get the art on the walls. I'm greatly inspired by both Claude Monet and Kaffe Fassett. I've participated on two masterclasses with the latter, and the poster to the right carries his signature.

Ha en fin kveld - Have a nice evening.

Inga Helene

4 kommentarer:

  1. stilig og praktisk syrom du har....sikker på du trives her inne...

    SvarSlett
  2. Hærlig med ryddig og oversiktelig kontor/arbeidsrom!! Utrolig fint hekleteppe du hadde laget på biltur, likte godt fargekombinasjonen!!
    Ha en god dag:)

    SvarSlett
  3. Jeg har begynt å plukke 2-4 stk bloggere fra nib hver kaffepause på jobb og i dag havnet jeg hos deg, og er ikke sikker på om jeg rekker flere:-) Hyggelig blogg.,

    Så fint du fått det/har det på arbeidsrommte ditt. Jeg likte det at man sitter forran vinduet jeg. Det gir fantastisk inspirasjon. Tenker nå om jeg skal bruke dagen på å ominnrede kontoret mitt.. Nei jeg får vel jobbe.

    Ha en fin dag og en fin helg. Tror jammen jeg kommer tilbake på en senere kaffe vissit.

    SvarSlett
  4. Å for et deilig, ryddig og lyst syrom.

    Hvor får man tak i sånne isoporhoder?

    Hilsen Sol

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails