lørdag 12. desember 2009

Bloggbok - Blog book





I dag har jeg begynt å forberede årsskiftet. Papirer er sortert inn i sine respektive permer, fakturaer skrevet og sendt og kvitteringer arkivert. Planen er å levere inn alle papirer til regnskapsføreren før jeg reiser på juleferie. En annen ting jeg har fått gjort er å lage forside til blogboka jeg skal få trykt opp når året er omme.

Ideen til å lage bok fikk jeg fra Christine som har bloggen www.hvitstil.com. På dette nettstedet kan du bestille en bokutgave av bloggen. Du kan velge mellom ulike utforminger og du kan legge inn eget forsidebilde. Jeg hadde lyst til å ha en collage av bilder fra bloggen, men fant ikke ut hvordan jeg som har Mac, kunne lage collager i Picasa. (Kan man forresten bruke Picasa på Mac? Fant bare Picasa webalbums for denne plattformen). Endte opp med å bruke iPhoto først for så å bearbeide det i Photoshop. Nå gjentstår det bare å teste hvordan det blir seende ut på boka.

Today I've started to prepare the turn of the year. Parers are sorted in binders, invoices written and sent and receipts filed. The plan is to hand in all papers to my accountant before I go on holiday. Another thing I've done is to make a front page for the blog book I'll get printed when this year is over.

The book idea comes from Christine who has the blog www.hvitstil.com. On this web page you can order a printed version of your blog. You can choose between different layouts, and you can add a front page picture of your own choice. I wanted to have a collage made of pictures from the blog, but I couldn't find out how I, who has a Mac, can make collages in Picasa (Can you btw use Picasa on a Mac? I only found Picasa webalbums for this platform). I ended up using iPhoto first and then adjusting it in Photoshop. Now I just have to check how it will look on the book cover.

Ha en hyggelig lørdagskveld - Have an enjoyable Saturday night 

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails