torsdag 7. januar 2010

Kok med bok - Cook with book



Jeg må tilstå, jeg har bokhylla full av kokebøker jeg aldri har brukt. De fleste har jeg bladd gjennom og og av og til tenkt: Denne oppskrifta jeg bare prøve. Har jeg gjort det? Svært sjelden. Kanskje på tide å gjøre noe med det nå.

I must confess, my book case is full of cook books I've never used. I've  just looked through most of them and sometimes I've been thinking: I must try this recipe. Have I done it? very rarely. Maybe it's time to deal with it now.


Her er bunken med nesten alle bøkene som aldri er benyttet. Noen er presanger, mange er er kjøpt på salg mens et par av dem er kjøpt inn på slutten av en ferie. Tanken var vel å prøve å bevare minnene fra sommerferien litt lenger. Men nå skal det bli andre boller (bokstavelig talt :-D). Jeg har bestemt meg for å prøve ut minst en oppskrift i hver bok og dele resultatet med dere. Kanskje noen av dere har en favorittoppskrift som jeg bør prøve? Kanskje flere har bunker med kokebøker som aldri er blitt brukt?

Here is is the pile of almost all the never used books. Some are presents, a lot of them are bought on sale, while a few is bought at the end of a vacation. The thought was to preserve the memories of the vacation a little bit longer, I guess. But now I'm cooking up a new plan (litterally speaking :-D). I've decided to try out at least one recipe in every book and share the result with you. Maybe some of you have a favorite recipe I ought to try? Maybe several of you have cook books that never has been used?



Her er forresten en til som ikke er prøvd ut. Fredag, fridag og lønningsdag var unnskyldningen for dette innkjøpet :-)

Here is btw another which isn't tested yet. Friday, pay day and day off was the excuse for buying it this time :-)

Inga Helene

5 kommentarer:

  1. kokebøker ja....har noen av dem ja, å har til gode å prøve ut alt av oppskrifter...håper det er bra med deg

    SvarSlett
  2. Kaffemaskin MÅ du kjøpe ja, det er bare digg å kunne lage sin egen latte, cappuccino, mocca mm.
    Og med alle de bøkene du har- er det sikker mye søtt som er godt "attot". Lykke til♥

    SvarSlett
  3. Lykke til med prosjektet. Gleder meg til å se resultatene komme i bloggen din:)

    SvarSlett
  4. Thank you for your comment on Gracious Hospitality. It is SO nice to hear from you again! Your JOY sounds perfect! That is one of the ways I find JOY as well. Blessings to you in the new year!

    LaTeaDah

    PS: A friend's daughter and new son-in-law took their immediate families with them last week to Norway where the daughter and new son-in-law got married. It was their 'dream' place to be wed. The photos of their wedding were a delight!

    SvarSlett
  5. I've been thinking the same thing about my cookbooks - good luck with the project and thanks for the inspiration to do the same!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails