lørdag 23. januar 2010

Sløv lørdag - lazy Saturday



Dagen i dag har tuslet stille avgårde. Sove lenge, drikke masse kaffe, surfe litt på nettet og ellers ikke gjøre noen ting. Det er vel ikke helt sant. Jeg HAR ryddet og vasket arbeidsrommet mitt (hurra!) og nå skal resten av gulvene i kjelleretasjen til pers. Så er det klart for rødvin og god mat. I morgen er vi bedt i middag, så jeg må nok bruke litt tid på en vertinnegave. Men så lenge jeg kan sitte i sofaen og kose meg under et varmt pledd, gjør vel ikke det så mye.

Today has strolled along quietly. Get up late, drink lots of coffee, surf on the Internet and otherwise doing nothing. It's actually not true. I HAVE cleared and cleaned my studio (Yes!) and now the rest of the floors in the basement are due for a wash. Then we plan nice food and red wine. We are invited to a dinner tomorrow, so I have to spend some time making a hostess gift. But as long I can sit on the couch under a warm blanket, it doesn't matter.


Her er ett av mine yndlingspledd. Som dere skjønner, har jeg etterhvert laget endel tepper. Dette fant jeg mønster på i Allers. Syntes det var helt fantastisk og måtte begynne med en gang. Problemet var at det garnet jeg hadde tilgjengelig, var MYE tynnere enn det som sto i oppskriften. Så i stedet for 88 ruter, måtte jeg lage 249! Garnet er forøvrig Dale Baby Ull, mitt yndlingsgarn.

Here is one of my favourite afghans. As you gather, I've made several over the years. The pattern for this was found in the weekly magazine Allers. I thought it was absolutely marvellous and had to start working on it right away. The problem was that the yarn I had available was MUCH thinner than what was used. So instead of 88 squares I had to make 249! The yarn is Dale Baby Wool, my favourite yarn 

Ha en flott lørdag alle sammen! -  Have a great Saturday all of you!

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails