søndag 9. mai 2010

Endelig er det vår! - Finally spring!

Endelig våres det nord for polarsirkelen. Det så ikke slik ut i går. Da snødde det, nemlig! Men dagen i dag har vært solfylt og varmere enn hva vi har opplevd på lenge. Mannen tok sjansen på å legge om til sommerdekk, og sannelig fikk han ikke klipt deler av hekken også. Vi har en blankmispelhekk som var ganske frittvoksende før vi kjøpte huset, og selv om vi har stelt den, er den ikke spesielt vakker. Å klippe den på nedsida av hagen betyr å stå på annen manns eiendom og klippe en meter opp, så dagens innsats er bare en i rekken av mange før vi kan kalle den velstelt.

Finally it feels like spring above the Arctic Circle. It didn't look like that yesterday. It snowed! But today has been sunny and warmer than in a long time. The Man changed the car's tires and even found time to groom our cotoneasters. They were allowed to grow freely before we bought the house, and even though we've worked on it, it doesn't look pretty. Cutting branches below our house means standing on other man's property and cutting one meter up, so today's effort is just one in a row before we can call it well done. 

Nå har ikke jeg grønne fingre akkurat, så dagens spirer er fanget i naboens blomsterbed. Naboen er for øvrig tålmodig og hjelpsom når det gjelder mine forsøk på å få blomster til å gro, og han har flere ganger bidratt med både råd og avleggere. Siden vi planlegger å legge nytt panel på huset, er det begrenset hvilken innsats vi kommer til å gjøre. Det blir jo bare stygt mens håndverkerne holder på. Men når jobben er gjort er det på tide at hagen får sitt. Kanskje får jeg den uteplassen jeg drømmer om? Med stoler som på bildet under? (Mannen har for øvrig blitt tipset om at en sånn kan godt pakkes inn til fødselsdagen min om litt under en måned).

Now I do not have green fingers exactly, so these sprouts was caught in my neighbour's flowerbed. My neighbour is btw patient and helpful when it comes to my efforts of growing flowers, and he has adviced me and donated cuttings several times. Since we're planning new panels on the walls, our efforts in the garden will be limited until it's done. But then the garden will be given more time. Maybe I'll have the outdoor space I've been dreaming about? With chairs similar to the picture below? (The Man has got a tip that I won't mind one of these wrapped in for my birthday within the next month).


Bildet over er forøvrig lånt fra Fagmøblers hjemmeside. Nå er det på tide å ta kveld. God natt! :-)

The picture is borrowed from the website for Fagmøbler. Now it's time to go to bed. Nighty night! :-)

Inga Helene

1 kommentar:

  1. Hei og hopp. Knall at du kommenterte til meg. Masse flotte arbeider du har. Jeg ser jeg må hekle fastere på neste prosjekt ja. Legger meg til, så får jeg vel mer inspirasjon til hekling. Og skal definitivt feste tråder undervegs he he.
    Utrolig fin link du la inn. At det går an. Jeg har nesten bare sett disse bestemorrutene i bloggverdenen før. Moro.

    Ha en heklende bra dag.

    Randi

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails