mandag 28. juni 2010

Jeg har konvertert - I have converted


Endelig har jeg tatt ett steg opp på fotokvalitet. Jeg har lenge slitt med at det kameraet jeg har brukt produserer alt for mye støy i mørke omgivelser (selv om det tar fantastiske bilder i de rette omivelser). Mannen har lenge sverget til Canon EOS 5D mark II, mens jeg har tviholdt på Olympus E3. Men ettersom jeg har jobbet så mye for lokalavisa i det siste, har det blitt dokumentert at jeg tremger bedre kamera, spesielt siden jeg ikke kan bruke blitz på en del jobber. I dag skjedde det! Jeg har kjøpt Mannens kamera (og han har kjøpt et nytt). Foreløpig har jeg ikke fått testet det så nøye, siden kveldens tur til Kristiansten festning regnet og tordnet bort, Men i morgen åpner det seg nye muligheter for utprøving. Det bare spørs om morgendagens utflukt til IKEA ikke ødelegger det meste?

Finally I've taken one step up on photo quality. I've been strugling for a while with the fact that the camera I'm using, produces too much noise under dark surroundings. The Man has long been faithful to Canon EOS 5D mark II, while I've held on to Olympus E3. But since I've worked quite a lot for the local newspaper lately, it has been documented that I need a better camera, specially according to the fact that flashes are not allowed in certain circumstances. Today it finally happened! I've bought the Man's camera (and he's bought a new one). At the moment I haven't been able to try it more thoroughly since tonight's walk up to Kristiansten Fortress had to be postponed due to rain and thunder. But tomorrow new possibillities for testshooting will awake. Let's not hope that the trip to IKEA tomorrow will ruin most of it?

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails