søndag 8. august 2010

Fra tanke til handling - From thought to action


Jeg greier ikke helt å sitte ordentlig på stolen i kveld. Jeg gleder meg så veldig!!!!! Café au lait, Opéra de Bastille, marché aux puces de Clignancourt, Musée d'Orsay, Centre de Pompidou. Eller for å si det på et forståelig språk: kaffe med melk, Bastilleoperaen, loppemarkedet ved Clignancourt, impresjonistmuseet i den gamle togstasjonen Orsay og Pompidousenteret.

I can't sit properly on the chair tonight. I'm so looking forward to it!!!!! Café au lait, Opéra de Bastille, marché aux puces de Clignancourt, Musée d'Orsay, Centre de Pompidou. Or in plain English: Coffee with milk, the French National Opera, the fleamarket in Clignancourt, the impresionnist musem in the old railway station at Orsay and the Pompidou cultural centre.


Det var meningen at Mannen og jeg skulle dra til Malta i høstferien, men i løpet av ettermiddagen ble vi enige om å spare den turen til neste sommer. Vi (eller jeg, ihvert fall) har et mål om å besøke flere av de store øyene i Middelhavet de nærmeste årene, spesielt etter at vi besøkte Korsika for tre år siden. Den gang var vi også innom Paris, og for Mannen som besøkte byen for første gang, var det en opplevelse som fristet til gjentakelse. Jeg har vært der flere ganger, spesielt i forbindelse med faget og instrumentet mitt, men også fordi jeg ble fascinert av Frankrike takket være fantastiske språklærere på ungdomsskole og gymnas.

The Man and I were supposed to go to Malta in the autumn vacation, but during the afternoon we agreed to save that trip until next summer. Our (or at least, mine) goal is to visit several Mediterranean islands during the next years, especially after our visit to Corsika a couple of years ago. Then we also went to Paris, and for the Man, who visited the city for the first time, it was an experience which inspired to a revisit. I've been there several times, because of my occupation and instrument, but also because I had great language teachers during my last five years at school.


Så om ikke lenge setter vi kursen mot Paris. Vi får fem hele døgn der. Operaens forestilliger er allerede sjekket ut. Det samme er de klassiske konsertene. Vi skal bo i åttende bydel ikke langt fra Triumfbuen. Jeg har allerede satt av penger til å kjøpe klær der. Vet ikke helt hvor, så hvis noen har gode forslag til butikker som må besøkes, så gi meg beskjed. Og så skal det fotograferes, selvsagt!

So in a few weeks we're going to Paris. We'll spend five days and nights there. I've already checked out the productions at the opera, as well as the classical concerts. We're going o stay in the eighth district not far away from the Arc de Triomphe. I've already set aside money for buying clothes. Don't know where, so if anyone knows boutiques to visit, let me know. And there will be taken lots of photos, of course!

Mannen tok dette bildet av meg i dag, kun timer før vi bestemte oss for å dra. Jeg kjøpte Le Monde i går fordi jeg skulle scanne inn avissidene til noen bilder jeg holder på å lage til garderoben vår.  Lite visste vi at avisa også kunne tilby nødvendig språkopplæring og inspirasjon før høstens store eventyr. :-D

The Man took this picture of me today, only hours before we decided to go. I bought Le Monde yeaterday because I was going to scan sa few of the pages for some images I'm making for decorations in our wardrobe. Little did we know that the paper also could provide language training and inspiration before this autum's great adventure. :-D


Inga Helene

1 kommentar:

  1. Å så heldig dere er og alle de flotte opplevelsene dere skal få med dere. Forstår at du ikke kan sitte i ro.
    Har vært i Paris en gang, men det er så alt for lenge siden. Skal nok tilbake igjen en dag. Dere må ha en fin tur. Håper å få se fine bilder her inne når dere er hjemme igjen :)
    Trude :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails