lørdag 26. februar 2011

Nytt babyteppe - New baby blanket

Bjørn Brumm er i ekstase. Endelig får han komme på bloggen igjen. Og skylden for det har Kjersti Bergesen (!?!?!). Ok, det er på tide med en forklaring. Onsdag i forrige uke så jeg på 'Tid for hjem', det programmet hvor de pusset opp en hel hytte. Der fløy Kjersti Bergersen rundt med garn og heklenål og heklet bestemorruter til et pledd som beboerne fikk da oppussingen var ferdig. I prosjektbloggen til programmet forteller hun at hun heklet hele teppet på fire dager!

Det måtte jeg jo selvfølgelig teste om jeg også rakk. Denne uka skulle jeg til Tromsø i tre dager for å spille Peter og Ulven (13 skolekonserter totalt og nesten 6000 publikummere), og da var det en fin anledning til å hekle teppe. Jeg begynte allerede dagen før, hadde med heklinga på bussen, på venteværelset hos legen og på jobb. Flere elever hadde meldt avbud denne dagen, så den tida ble også utnyttet. Jeg hadde valgt ut sukkertøysfarger til avveksling fra de blå fargene jeg vanligvis jobber med, og siden enda en kollega venter barn, skulle det bli babyteppe til henne.

To og en halv dag gikk det fra jeg startet til kanten var fullført. Nytt teppe ble påbegynt, og før jeg kom hjem, hadde jeg heklet over 70 ruter. Så takk til Kjersti Bergersen for inspirasjonen. :-)

Bear the Pooh is in the sky. Finally he can appear in the blog again. And responsible for that is Kjersti Bergesen, host of the makeover TV-show 'Tid for hjem' on Norwegian TV2(!?!?!). I guess there's time for an explanation. Last week's show featured a makeover on a cabin. Kjersti Bergersen carried yarn and hook throughout the programme and crocheted granny squares for an afghan. In the project blog she states that she crocheted the whole blanket in four days!

I had to test if I could do the same. This week has been spent in Tromsø at work, playing Peter and the Wolf (13 school concerts for 6000 school kids), and that was a good opportunity to crochet a blanket. I started the day before departure, crocheting on the bus, while waiting at the doctor's office and at work. Several of my pupils didn't show up that day, so that time was also spent crocheting. I had chosen candy colours for a change, and since another colleague of mine is also expecting, I was going to make a blanket for her.  


I finished it in two and a half days. Another blanket is started, and before I came home, more than 70 squares were done. So thank you, Kjersti Bergersen, for the inspiration. :-)

Inga Helene

3 kommentarer:

  1. Jøss for en produktivitet. Teppet ble jo herlig med mange fine farger :-)

    SvarSlett
  2. love it Inga, you work so fast!

    SvarSlett
  3. I love your little, colorful baby blanket. What a sweet gift.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails