lørdag 14. mai 2011

Paradis i nord- Paradise up north

Endelig kan vi spise ute her nord. Været har vært alldeles upåklagelig i det siste, og i dag ble grillen fyrt opp for første gang. Det var for øvrig også første gang at den nye, fantastiske verandaen ble tatt i bruk. (Mer om den senere).

Finally it's time to dine out above the Arctic Circle. The weather has been excellent the last days and today the barbecue was heatened for the first time. It was also the first opportunity to use our new, fantastic veranda (More about that later).


Jeg hadde bestemt meg for å kjøpe to nye, rosa geranium i dag. Dessverre hadde mange andre tenkt det samme som meg, så disse to stakkarne var det eneste jeg fikk tak i. Får håpe de kommer seg med kjærlig stell.

I had decided to buy to pink geraniums today. Unfortunately this was all the florist had to offer. Let's hope that they'll recuperate with some TLC.


Gårsdagens innkjøpte potterose ble berget så vidt fra heteslag og skal få tilhold UNDER bordet når solen steker som verst.

The pot rose bought yesterday was just barely saved from heat stroke, and will be kept UNDER the table when the sun is at it's highest.


Her ser dere vår nye fantastiske veranda. Bord og benker ble innkjøpt i går 2 minutter før stengetid, og vi er allerede superfornøyd.

Here you see pur new, fantastic veranda. Table and benches were bought yesterday, two minutes before the shop closed, and we are already super happy.


De små plantene får pottetrening på verandaen før de slippes ut i det virkelige liv.

The small plants are potty trained on the veranda before real life hits them.
  

Fotografisk detalj fra verandaen.


Photographical detail from the veranda.

Inga Helene

3 kommentarer:

  1. it all looks very inviting Inga.

    SvarSlett
  2. Og i dag blir det min tur til utendørskos uten Blåklæder. Det ser ut til at du har kjøpt deg Pelargonium "Apple blossom", og de er jo så søte. Jeg må nok snart ut og kjøpe blomster jeg også. God 17.mai til deg!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails