torsdag 21. juli 2011

På mitt kjøkken - In my kitchen



På mitt kjøkken telles det ned til sesongens første pikekyss er ferdig. i kjøleskapet ligger tre paideiger klar til å bakes ut i morgen. Og paideiger betyr ubrukte eggehviter som igjen betyr marengs. Alltid!

In my kitchen, the clock counts down for the first homemade meringues this season. In the fridge, three pie doughs are ready to be baked tomorrow. Pie dough means egg whites to spare which means meringue. Always!



Mannen mente mine marengser ble for flate, så da måtte han prøve seg. Må innrømme at det er ingenting å si på formen på de han laget.

The Man meant my meringues became to flat, so he tried to make some. I must admit he made some really nice ones.



På kjøkkenet vokser også paprika. Planten fikk jeg i gave av en kollega som var på besøk. Jeg har høstet en allerede og den smakte utmerket.

In my kitchen, the peppers grow. I got the plant from a colleague visiting. I've harvested one already, and it tasted great.



En annen sjelden blomst frisker opp benken. Morsom detalj, ikke sant?

Another rare flower brightens up the kitchen countertop. Funny detail, isn't it?

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails