torsdag 30. august 2012

Heldige meg... - Lucky me...


...som er eier av disse. Min svigermor var i yngre dager en drivende dyktig håndarbeiderske, og mye av det hun har laget, kom fram da vi tømte leiligheten hennes i sommer. Ingen andre ville ha grytelappsamlingen, så nå har jeg retrogrytelapper i massevis! Disse tror jeg hun mente å bruke som gryteunderlag, men det ser ikke ut som de er brukt ofte.

...who own these. My mother-in-law was a very skilled crafter in her younger days, and lots of what she has made was found when we emptied her flat earlier this summer. Nobody else wanted her pot holder collection, so now I own numerous retro pot holders! The ones on the picture I think she made as tablemats, but they look like they've rarely been used.
 

Disse kurvene har hun nok brukt som pynt. Kjempesøte, men ikke særlig god beskyttelse mot varme. Nå prøver jeg å komme på en god måte å ta vare på dem, samtidig som de vises i hverdagen. Noen som har forslag?

These baskets were used as decoration, I think. Really cute, but not very useful regarding heat protecting. Now I'm trying to come up with a clever idea how to take care of them and showing them off at the same time. Suggestions, anyone?

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails