søndag 18. januar 2015

Sløy(fe) søndag - Sunday with a (lazy) bow


Noen ganger samles alle interessene mine i ett prosjekt. En elevkonsert om tre måneder fordrer en masse tversoversløyfer. Disse skal jeg sy (i tillegg til å planlegge hele prosjektet, arrangere musikken, administrere, markedsføre +++). I dag fikk jeg testet ut størrelsen og teknikken. Egentlig ganske enkelt. Kun bretting og noen få sting med synål. Elevenes sløyfer skal lages av stoffer med musikalske motiver, men idag ble en julestoffrest valgt til utprøving. Så slipper jeg å tenke på hva jeg skal ha i håret på julaften dette året. :-)

Some times, all my interests meet in one project. A student concert within three months demands a lot of bowties. I'm going to make them (in addition to planning the project, write the scores, administrate and do the PR-work +++). Today I tested the size and technique. Quite simple actually. Only folding and a few stitches with a sewing needle. The students' bowties will be made from musical fabrics, but today I chose a Christmas fabric for the test. Then I don't have to think about which hair accessory I will wear next Christmas Eve. :-)

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails