tirsdag 24. november 2009

Når furu blir svart - When pine goes black



Her er et tidligere oppussingsprosjekt (som nok ikke er helt ferdig ennå). Mannen hadde to pidestaller i furu da vi flyttet sammen i vår første leilighet. Etter at vi kjøpte hus og fikk piano, måtte det enten skje noe med finishen eller så måtte de ut. Inspirert av min blomsterbutikkvenninne som maler møblene i butikken med Bengalack når hun trenger forandring, gikk jeg løs på disse med svart oljemaling med glansgrad 90.

Here is a former makeover project (which isn't totally finished yet). The Man had two pinewood pedestals when we moved together in our first appartment. After we bought our house and got a piano, we either had to do something with their finish or throw them out. Inspired by my flower shop friend, who paints the furniture in her store with Bengalack whenever she needs a change, I started working on them with black oilpaint with luster 90. 



Først fikk de et lag med olje-Heftgrunn før de fikk et strøk med maling.

First I primed them with oil paint, before they got one coating.



Høsten kom og jeg rakk ikke å få på et lag til. Det er to høster siden. Men siden jeg har blogget om det nå, greier jeg kanskje å få på et strøk til neste vår. Kan ikke male med oljemaling inne hvis jeg skal greie å være hjemme etterpå.  Uansett passer de flott til pianoet vårt. Nå drømmer jeg bare om å få malt bokhylla ved siden av i svart også.

Autumn came and I didn't find time to put on another coating. That is two autumns ago. But since I've blogged about it, I might manage to put on another coating next spring. Can not paint with oil paint inside if I'm going to be able to stay at home afterwards. They match the piano very nicely anyhow. Now I'm dreaming about painting the book case next to it in black as well.

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails