tirsdag 6. april 2010

Besnærende blått - Breathtaking blue

Som åsted for putebildene valgte jeg en gammel krambod i nærheten av der jeg bor. Kramboden er restaurert av det lokale historielaget, og det er hovedsaklig det store butikkrommet som brukes. Da jeg kom dit for å ta bildene, var jeg ikke klar over hva huset skjulte. Jeg åpnet døra til et lite rom innenfor hovedrommet og ble nærmest slått i bakken av den fantastiske blåfargen på veggen. Noe så vakkert! Det var akkurat som om mine "arktiske" puter hadde hentet fargene fra nettopp dette rommet. Jeg tok flere av bildene inne på dette rommet, blant annet dette bildet. Inspirasjon til denne puta er hentet hos Lucy, som lager de mest fantastiske heklerier.

Jeg har fått noen spørsmål om denne puteboken min. I utgangspunktet er det en studentoppgave i forbindelse med et fotostudium, men jeg håper at det faktisk kan bli en reell bok i en eller annen form. I hvertfall kan det bli et lite oppskriftshefte. Jeg har sendt to mailer til fabrikken som lager garnet, men hittil har de ikke giddet å takke for mailen engang.... Men jeg skal ta kontakt med noen forlag også. Så får vi se hva tiden bringer ;-)

As location for the pillow pictures I chose an old shop close to where I live. The shop has been restored by the local history society, and it's the main room that's mostly in use. When I came to take the pictures, I didn't know what the house was hiding. I opened the door to a small room within the main room and became almost breathless from the gorgeous blue on the wall. What a beauty! It seemed like my "arctic" pillows had gotten their colours from exactly this room. I shot several of the pictures for the project in here, like this one for example. The inspiration for this pillow was found at Lucy who makes the most fantastic crochet. 

I've gotten several questions about this pillow book of mine. It's a student project originally, but I hope that it can become a real book in some kind, at least a leaflet. I've sent two mails to the yarn mill that makes the yarn, but so far that haven't bothered to even say thanks for getting in touch with them.. But I will contact a couple of publishers as well. So time will tell ;-)

Inga Helene 

4 kommentarer:

  1. Denne puta var også helt fantastisk!! Du skal ikke se bort ifra at jeg kanskje lager en maken en gang til putesamlingen min på hytta. Synes denne var helt nydelig!!

    SvarSlett
  2. vakker pute, og den du har hentet inspirasjon fra selbuvotter i tidligere innlegg var jo bare fantastisk lekker!! Du er utrolig dyktig:))

    SvarSlett
  3. It's beautiful, i absolutely love your choice of colours.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails