onsdag 28. april 2010

Inspirert - Inspired


For noen år siden sydde jeg masse lappeteknikk, men etter at jeg hadde en utstilling med tepper og foto i 2005, har det vært sytørke. Nå begynner det å løsne litt. Jeg er blitt inspirert av Mias nydelige tepper og har latt meg begeistre av Christines nyvunne fascinasjon av håndverksformen.

Det er vel ingen hemmelighet at jeg elsker blått, og det har gjort at jeg har kjøpt en del lappestoffer i den fargen. Og etter at sengeteppet ble ferdig, er jeg godt i gang med å hekle en hjertebord av restene. Så etter hvert blir dette forhåpentligvis noe pent, enten til kjøkkenet eller til uteplassen.

A few of years ago, I sewed a lot patchwork, but after I held an exhibition with photos and quilts i 2005, I haven't sewn much. Now it 's on the go again. I've been inspired by Mia's lovely quilts, and I'm thrilled by Christine's newborn fascination for the craft.

It's now secret that I'm fond of blues, and over the years I've bought quite a lot of quilting fabrics in that colour. And after I finished the bed throw, I'm using the scraps from it for a heart border. So in a while this will hopefully be something beautiful for the kitchen or the outdoor table.

Inga Helene

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails