søndag 25. april 2010

Jålete nålepute - Pincushion vanity


I designprosessen til prosjektet mitt tvang denne seg fram. Støyende og storforlangende krevde den ton-i-ton garn, og den ga seg ikke før jeg hadde gravd i knappeglassene mine og funnet fram den vakreste av alle knappene. Den som egentlig ikke er en knapp, men en perle. Den rynket litt på nesen av omgivelsene den ble fotografert i, men siden lysfatet den lå på var vakkert, viste den seg motstrebende fra sin beste side. Kanskje det ikke er verdt å minne den på at den faktisk bare skal stikkes i? :-)

In the design process for my project (sorry, only in Norwegian) this one forced its way to the surface. Annoying and demanding it claimed tone-on-tone yarn, and it wasn't satisfied until I had dug deep into my jars of buttons and found the most beautiful of them all. The one that's not at button, but a pearl. It turned up its nose at the location for the photoshoot, but because of the beautiful candle plate it was put on, it reluctantly showed itself from its best side. Maybe it's no good to remind it of the fact that it will only be pinned? :-)

Inga Helene 

4 kommentarer:

  1. Den var nyyydelig! Nå fikk jeg lyst til både å hekle og å sy. Men hekling har jeg ikke lært enda...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails