tirsdag 13. juli 2010

Detaljkupp for under 50 kroner - Detail bargains for less than 8 US dollars


Når man reiser med fly og tog og er avhengig av å dra med seg alle innkjøp i kofferten, er det om å gjøre at det man kjøper er enkelt å pakke med. I tillegg har jeg gitt meg selv en utfordring i å gjøre billige kupp. Her er det jeg har funnet så langt. På Søstrene Grene kom jeg over disse små staffeliene til 15,88 pr stk! Jeg har tenkt å male eller spraylakkere de tre jeg har kjøpt og bruke dem til å stille opp bilder. Boka som står der nå var en gave fra Mannen til hans mor. Mer om boka kan du lese her.

While travelling by plane and train and having to drag all the purchases with you in the suitcase, it is urgent that what you buy is easy to handle. In addition to that, I've given myself a challenge to find cheap bargains. Here is what I've found so far. At Søstrene Grene I found these small easels for approx 2.50 US dollars each! I'm going to paint or spraypaint the three I've bought and use them for exhibiting photos. The book that stands there now was a gift from the Man to his mother. You can read about the book here.



Denne såpekoppen fant jeg faktisk i Nidarosdomens souvenirbutikk! Jeg betalte 39,- pr stk og i tillegg til denne, kjøpte jeg en i blank plast også.

I found this soap holder in the souvenir shop at Nidaros Cathedral! I paid approx 6 UD dollars each and I bought a blank one also.


Jeg holder fortsatt på med dette prosjektet. Dørhåndtakene til garderoben er av gammel standard, så jeg hadde bestemt meg for å tette igjen det ene skruehullet for å bore et nytt som passet til nye dørhåndtak. Men nå slipper jeg å bore. Mannen oppdaget disse da vi var på IKEA for ett par uker siden og mente at de passet til skapdørene. Flinke Mannen! Jeg er selvsagt helt enig. Det beste er prisen, 19,- for to stykker.

I'm still working on this project. The door handles for the cupboards are old standard, so I had decided to clog one of the screw holes ad then drill a new one which suits new standard handles. But now I don't have to drill. The Man discovered these while we were at IKEA a couple of weeks ago and meant they suited the doors. My clever Man! I agree of course. The best is the price, 3 US dollars for two. 


Til slutt er det disse herlighetene. Ingen av dem koster over 50,- pr stk (selv om de tre øverste er i en pakke til 69,-). Jeg har latt meg inspirere av Mias flotte arbeider hvor hun bruker blå og hvite kopphåndklær (eller oppvaskhåndklær som de sier i Mannens hjemby:-D) og har investert i to av hver av disse. En til kjøkkenet og en til å sy av. Så også på de som IKEA hadde, men synes ikke kvaliteten er god nok til at jeg vil bruke dem i lappearbeidene mine.

And finally there are these lovelies. None of them costs more than 8 US dollars each (even though the three top ones are in a set for 11 US dollars). I've gotten lots of inspiration from Mias lovely work containing blue and white kitchen towels and I've invested in two of each. One for the kitchen and one for my patchwork projects. I looked at those IKEA sells also, but I don't think the quality is good enough to use in my sewing projects.

Ha en flott kveld! - Have a great evening!

Inga Helene

1 kommentar:

  1. What great finds you made! Love the white knobs and the blue and white towels....I collect blue and white also....and don't ever use them for what they were intended!! Hope the rest of your visit is filled with treasures and good times!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails