onsdag 14. juli 2010

Framgang og flere flotte funn - Progress and further fabulous finds


Her hvor jeg er nå, finnes det dessverre ikke en anstending garnbutikk i bysentrum lenger, kun et syverksted som fører litt garn. Så jeg måtte begynne på et babyteppe til, denne gangen i beige. Arbeidet går fort unna siden mønstret er så enkelt at jeg kan omtrent gjøre det i blinde. Jeg er over halvveis på dette.

Here, where I'm now, there isn't a decent yarn shop in the city anymore, only a sewing studio that sells some yarn. So I had to start on another baby blanket, this time in beige. The work goes fast, since the pattern is so simple that I can do it almost blindfolded. I've done more than half of it already.


Her er 72 små biter blitt til én stor. Mye håndsøm som tar tid, men når livet leves på verandaen, går det greit. Jeg er midlertid ikke ferdig. Det må skjøtes på tre korte rader til før jeg er fornøyd.

Here, 72 small pieces have been turned into one large. A lot of hand sewing. but when life is lived on the veranda, it's ok. I'm not finished yet. Three more short rows must be sewn before I'll be satisfied. 


Og så til dagens funn under 50 kroner. Mannen drømmer om et trådløst hjem, men så lenge jeg syr og strikker, har han ikke de store forhåpninger. Men denne bøtta (som egentlig er et utendørs askebeger) til 40 kroner er grei til å samle opp alle de små trådendene jeg produserer.

And then there today's finds for less than 8 US dollars. The Man dreams of a wireless (in this case wireless means threadless - funny in Norwegian, quite lame in English :-D) home, but as long as I sew and knit, he hasn't the highest hopes. But this bucket (which is originally an outdoor ashtray) for 6.50 US dollars is ok to collect all the small thread ends and fabric pieces.


Til slutt kom jeg over disse flotte rammene. De var på halv pris og jeg betalte 40 kroner for den største og 34 kroner for den minste. De blir fine å ha til den bildeveggen jeg planlegger i kjellerstua.

Finally I found these great frames. They were 50% off, and paid 6.50 US dollars for the big one and almost 5 US dollars for the smaller one. They'll be great for the picture wall I'm planning in the basement living room.

Ha en fin kveld - Have a nice evening

Inga Helene

3 kommentarer:

  1. Nydelig strikkateppe!
    Det klør i fingrane når eg ser på bildet ditt :D
    Trur eg må finne nåke å strikke eg og :)

    SvarSlett
  2. Gurimalla det teppet blir fint. Har du et heklemønster å dele med meg? Nydelig altså.

    God kveld fra meg
    Randi

    SvarSlett
  3. The baby blanket is beautiful as is your quilting!

    Will the pattern for the baby blanket be in your book or is it something you can share with us? Very lovely!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails