fredag 30. juli 2010

Så nært, men dog så fjernt - So close, bot oh so distant


I dag var dagen jeg skulle vise fram mitt store, flotte oppussingsprosjekt. Helt siden januar har dette prosjektet surret rundt i hodet mitt. De siste dagen har jeg jobbet intensivt og i dag skulle jeg bare male siste strøket på skapdørene, vinduskarmen og listene. Jeg skulle en kjapp tur til byen for å kjøpe gardinstang og kanskje finne en sånn bruktbutikkkrakk som jeg ønsker meg. Kanskje kunne jeg finne ei ramme som jeg kunne bruke som utgangspunkt for et nytt nøkkeloppheng. Og så skulle jeg ta noen flotte bilder i full fart og skrive en humoristisk tekst om hvor enkelt det er å pusse opp en sliten garderobe.

Today was the day I was going to show my new, great makeover project. Since January, this project has been tumbling inside my head. The last few days I've worked intensively, and today I was just going to paint the last coating on the cupboard doors, window frame and skritings. I was just going to take a quick trip to town to buy a curtain rod and maybe find a secondhand stool which I really have been wanting for a while. Maybe I would find a a frame which I could use for a key hanging solution. And then I would take some fabulous photos in a hurry and write a funny text about how easy it is to redo a worn wardrobe.


Men plutselig var det en datajobb som måtte fullføres og så tok byturen tid. Gardinbutikkene har ikke samme smak som jeg har, så flere butikker måtte besøkes før jeg ble fornøyd. Og så måtte jeg innom jobben siden egenøvingsukene starter på mandag og instrumentene mine har vært på feriekoloni et helt annet sted enn jeg. Når jeg endelig kom hjem, var det kun tid til å male noen få lister før helgefreden senket seg over heimen.

But suddenly there was this computerjob which had to be done and then the trip to the city took its time. The curtain store's taste doesn't match mine, so I had to visit several stores before I was satisified. And i also had to go y my work since self practice weeks start on Monday. My instruments has been on vacation in a complete other spot than myself, so I had to collect them. When I finally came home, it was only time to paint a few skirtings before the weekend time set in. 


Jeg må innrømme at tålmodigheten er blitt satt på prøve i dag. Jeg ville såååååå gjerne vise fram en nyoppusset garderobe med flotte detaljer og vakker styling. Men det er fortsatt mye igjen før jeg kan si at prosjektet er fullført. Så da får jeg heller kose meg med minnene fra da disse bildene ble tatt. De er fra siste konserten vi var på i løpet av ferien. Etter konserten spaserte vi gjennom en vakker park og hadde en romantisk date på et gatekjøkken.

Ha ei flott helg, alle sammen! :-)

I have to admit that my patience has been tested today. I wanted sooooo to show you a newly remade wardrobe with great details and lovely styling. But it's still a lot to do before I can say that the project is done. So I rather must enjoy the memories from the time when these pictures were shot. They are from the last concert we admitted during our holiday. After the concert we walked through a lovely park and had a lovely diner at a burger house.

Have a great weekend, everyone! :-)

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails