tirsdag 7. september 2010

Jeg greide det! - Yes, I did it!

Noe av det jeg liker minst med jobben min, er kravet til fysisk test. Som offisersansatt musiker stilles det de samme kravene til min fysikk som til andre offiserer i Forsvaret. Siden vi ikke er på beordring, og jeg har kommet så høyt jeg kan i systemet uten å ta skrittet over i administrasjonen, har det egentlig ingen andre konsekvenser for meg å ta testen enn at det ser bra ut på rullebladet mitt. Jeg må innrømme at jeg har gitt blaffen de siste årene, men nå har jeg bestemt meg for at det egentlig er ganske barnslig å protestere mot systemet på den måten. Og i dag skulle jeg endelig bryne meg på 3000 meter løping.

What I like the least with my work is the demand for a physical test. I'm employed as a captain in the Norwegian Army, and even though I'm only a musician, the Army demands the same physical standards as of regular officers in the Army. I have a steady job, and can not be appointed to anything else, and I've also reached as high as I can in the system without converting to administration, so for me the test is only nescessary for the appearance on my record. I must admit that I haven't taken the test for some years now, but now I've decided that it's actually quite childish to protest the system in this way. Today was the day that I was going to conquer the 3000 meter running test. 


Mannen var med som støttespiller og fotograf. Jeg må innrømme at jeg var litt nervøs ettersom det er år siden jeg har presset meg gjennom et sånt løp på tid, men jeg var ganske bestemt på å greie det. Dette bildet er tatt etter 500 meter og da følte jeg meg slettes ikke verst. Det ble verre etter hvert, og den siste kilometeren var tung og vond. Men jeg greide det! Det ble ikke akkurat noen rekord, verken lokalt eller personlig, men det viktigste er at jeg er innenfor det Forsvaret anser som akseptabelt.

The Man followed me as support and photographer. I have to admit I was quite nervous since it's ages since I've pushed myself though a race like this against the clock, but I was determined to pass the test. This picture is taken after 500 meters, and then I felt quite fit actually. That feeling didn't continue, and the last kilometre was heavy and painful. But I did it! The result was not a record, neither local nor personal, but the important thing is that I'm within what the Army conciders as acceptable.


I dag var vi fire som tok testen, og alle besto. Gratulerer til oss! :-D

Today, four of us took the test, and we all passed. Congratulations to us all! :-D

Inga Helene

 

5 kommentarer:

  1. Gratulerer til deg. Det er ganske langt å løpe det!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer med vel gjennomført løp! Og tusen takk for den fine snøkrystallen du sendte meg, den skal jeg henge opp :)

    Garderoben din ble også veldig flott. Så kjekt når alt har sin plass!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Congratulations!
    Your post reminds me I seriously need to work on my condition, LOL.

    Oh, and thank you again for the gorgeous cushion cover! It arrived yesterday and it's beautiful and incredibly soft! Thanks!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails