torsdag 30. september 2010

Paris dag 1 - Paris day 1

Så er høstens eventyr endelig i gang. Vi ankom Paris i går ettermiddag og etter at vi fikk installert oss på hotellet, spaserte vi litt rundt i nærmiljøet. Vi kom over en hyggelig bistro, hvor vi feiret reisen. Jeg kan anbefale en Kir Royal, så består av en del solbærlikør og 2 deler champagne :-)

Finally this season's adventure is on. We arrived in Paris yesterday, and after we checked in at the hotel, we strolled along in our neighbourhood. We found a nice bistro, where we celebrated the journey. I can recommend a Kir Royal which consists of one part blackcurrant liqueur and two parts champagne :-)

Siden vekkerklokka sto på det grusomme tidspunktet 0350, trengte vi en liten hvil før vi spiste middag. Etter å ha gått ltt rundt, endte vi på en thailandsk restaurant, og det var et fantastisk måltid. Kyllingsuppe med sitrongress smakte sterkt og friskt, og biffkjøttet med stekt ris var av beste kvalitet.

Since the alarm was set at the horrible time of 0350 this morning, we needed a nap before dinner. We walked around for a while and ended in a thai restaurant. It was a fabulous meal. Chicken soup with lemon grass was strong and fresh and the beef with fried rice was of the best quality.

Hotellet vårt ligger ikke langt fra Champs Elyssées, så vi spaserte dit og drakk en "digestif" på samme kafe som vi besøkte sist vi var der. Deilig temperatur og masse mennesker satte en god stemning. Vi tok turen opp i Triumfbuen og fotograferte litt, blant annet Eiffeltårnet.

Nå er vi klare for en ny dag med fine opplevelser. Frokosten på hotellet var god og ga et godt grunnlag for besøk på Musée d'Orsay og en tur til Chaillot. Bilder kommer etterhvert :-)

Our hotel isn't far away from Champs Elyssées, so we walked up there and had a "digestif" at the same café we visited the last time we were here. A lovely temperature and a lot of people created a good atmosphere. We went up in the Arc of Triumph and shot some photos of the Eiffel Tower amongst others.

Now we're ready for a new day with great adventures. The breakfast was nice and gave a solid foundation for visiting Musée d'Orsay and a trip to the Chaillot. Pictures will come :-)