lørdag 29. januar 2011

Luksuriøst garn - Luxurious yarn


Sist jeg var i København, kom jeg over en liten garnbutikk på Nørrebro. Det var sent og den skulle til å stenge, men jeg fikk lov til å komme innom. Noe av det som fanget oppmerksomheten var dette garnet. Det heter Grignasco Champagne og er en luksuriøs blanding av merinoull og silke. Jeg har jo skrytt av Sublime tidligere, men dette garnet er så utrolig mykt og deilig at det ikke kan beskrives, det må føles. Jeg kjøpte med meg fem nøster hjem. Billig var det ikke, men som suvenir fra København var det verdt det.

Last time I visited Copenhagen, I found a small yarn shop at Nørrebro. It was late and they were closing, but I was allowed to come in. What caught my attention was this yarn. It's called Grignasco Champagne and is a luxurious mix of merino wool and silk. I've praised the yarn Sublime earlier, but this yarn is so incredibly soft and lovely that it can't be described, it has to be felt. I bought five balls. It wasn't cheap, but as a souvenir from Copebnhagen it was worth it.


Torsdag surfet jeg litt rundt på nettet, og da kom jeg over dette skjerfet på bloggen Little Cotton Rabbits. Plutselig kom jeg på garnet jeg kjøpte for tre år siden. Dette var det jeg skulle bruke det til! Bomullsgarnet er pakket bort for en stund, og jeg nyter følelsen av å ha dette garnet mellom hendene. Kanskje blir det nok til to skjerf? Kanskje er julegaveproduksjonen allerede i gang?

Skjerfet er designet av Sivia Harding, og gratis mønster finnes på Ravelry. (Du må være registrert for å få tilgang).

Thursday I surfed the Internet, and then I found this scarf on the blog Little Cotton Rabbits. Suddenly I remembered the yarn I bought three years ago. This was the perfect project! The cotton yarn is back in the closet, and I enjoy feeling this yarn with my hands. Maybe there is enough yarn for two scarves? Maybe the Christmas gift production is already up and running?

The scarf is designed by Sivia Harding, and a free pattern is available at Ravelry. (You have to register to get access),

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails