lørdag 1. januar 2011

Nytt prosjekt - New project

Det nye året er innledet med et nytt prosjekt. Ingen forsetter om å gjøre ferdig gamle prosjekter først her i gården. Den lille stolen som dere ser litt av på bildet er min mors. Hun brukte den da hun var lita, altså sytti år siden. Nå er den i miserabel stand, men Mannen har lovt å reparere den neste gang vi skal på besøk.

The new year is started with a new project. No resolutions including finishing old projects before starting new ones. This little chair is my mother's. She used it when she was a tiny girl, which is seventy years ago. It's in a terrible state, but the Man has promised to repair it the next time we visit. 


Jeg tenkte å lage et lite teppe som kunne ligge over stolen når vi får pusset den opp, og da jeg så Lucys lille dukketeppe, visste jeg med en gang hvordan det skulle se ut. Min mormor laget i sin tid et teppe til mamma, og endel av fargene jeg har brukt er hentet derfra. Så har jeg lagt til noen egne som gul og beige. Jeg er kommet godt i gang som dere ser, og regner med at morgendagens hjemreise gir tilstrekkelig tid til å bli ferdig med sikksakkstripene. Så får vi se om jeg lager en egen kant eller beholder det som det er.

I've been thinking of making a small afghan for the chair when we've remade it, and when I saw Lucy's small doll afghan, I new exactly what to make. My grandmother made a throw for my mother, and some of the colours are picked from that. Then I've added yellow and beige on my own. I've had a good start as you can see, and I gather that the tour home tomorrow will provide enought time to finish the ripples. After that we'll see if I make a border or just keep it as it is.

Inga Helene

4 kommentarer:

  1. Nydelige farger på teppet. Herlig med nytt år og nye muligheter. Jeg har heller ikke forsetter med å gjøre ferdig gamle prosjekter. Forsettet er å få gjort ferdig mange nye :)
    Godt kreativt år til deg
    Randi

    SvarSlett
  2. Ooh, a word of warning: Wavy blankets are addictive! ;)
    Love it so far!

    SvarSlett
  3. I LOVE the ripples! I have a ripple work-in-progress as well. I cannot wait to see it done! Best of luck and Happy New Year!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails