onsdag 2. mars 2011

Kok med bok: Muffins - Cook with book: Cupcakes







Man er ikke ordentlig interiørblogger før man har satt seg inn i muffinsens hemmeligheter. Og ettersom jeg liker å tro at jeg har en interiørblogg, var det på tide å forske litt. Tidligere forsøk med bakverket har resultert i noen små, tørre fliser som det ikke har vært verdt å ofre glasur på, men med nyere spesiallitteratur på plass, satte jeg i gang med friskt mot.

You're not a real interior blogger until the secrets of cupcakes are revealed. And as I like to believe that I have an interior blog, it was time to do some research. Earlier attempts with the material resulted in some dry, tiny specimens not worthy of frosting, but with new special litterature in the house, I decided to give it a try.


Google fortalte meg at ekspertene bruker metallform med papirformer oppi.

Google told me that the experts use a mold of metal with paper molds within.


Litt rosa kakepynt ble funnet fram. Skulle jeg først lage muffins, måtte glasur og pynt være av ypperste klasse.

Some pink decor was prepared. If I was going to make cupcakes, the frosting and decor had to be top notch.

Det er hundre varianter å velge i, og jeg endte opp med de som heter Festmuffins. Sånn så de ut i boka. Jeg fulgte oppskriften slavisk og fikk akkurat plass til røra i de tolv formene jeg hadde gjort klar. 

There are 100 varieties to choose from, and I chose those called Party Cupcakes. This is how they looked in the book. I followed the recipe thoroughly and it was just enough dough for the twelve molds I had ready.


Og her er mitt resultat. Slettes ikke verst til første forsøk å være. Og de ble kjempegode! Mannen ville i utgangspunktet ikke ha, men han kunne selvsagt ikke motstå en sånn fristelse. Og når det gjelder smaken, var han fullstendig enig. Disse blir definitivt bakt ved en senere anledning.

And here is my result. Not bad for a first attempt. And thy tasted delicious! The Man didn't want one at first, but couldn't resist this kind of temptation in the end. And when it comes to the taste, he certainly agreed. Rebaking will definitely happen.

Inga Helene 

PS
Hvis du lurer på hva 'Kok med bok' er, kan du lese mer om det her.


If you wonder what 'Cook with book' is, you can read about it here.

DS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails