onsdag 13. april 2011

Klar, ferdig, gå! - Ready, set, go!


I dag kunne jeg begynne å sy sammen duken. 252 lapper (pluss noen i reserve) er nennsomt klippet ut og lagt ut på gulvet for å bestemme plassering. Hver lodrette rad er så samlet sammen med første lapp øverst, og radene er nummerert fra venstre mot høyre.

Today I could start sewing together the tabelcloth. 252 squares (plus a few additional ones) are thoroughly cut and placed. Each vertical row is gathered with the first patch on top, and the rows have gotten a number from left to right.


Jeg seriesyr sammen lappene, og det skal gå fort og greit hvis du ikke mikser med rekkefølgen. Det gjørde selvsagt jeg, så jeg måtte finne fram bildene jeg tok da duken var ferdig lagt ut. Men nå har jeg kontroll, tror jeg. Fire av atten rader er sydd sammen i de horisontale sømmene. De vertikale tar jeg til slutt.

I'm sewing the patches together in a row, and that should be quick and easy, if you don't mix them up. Of ourse I had to do that, so the pictures I took of the layout came in quite handy. But now I have control, I think. Four of eighteen rows are connected horizontally. The vertical seems will be done at the end.

For å holde motet oppe mens jeg surra som verst kom denne skåla med mini marshmallows godt med. Ingenting er som et realt sukkerkick når alt roter seg til.

To keep my spirits up, this bowl of mini marshmallows was quite effective. Nothing is like a sugar kick when everything is messed up.

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails