torsdag 2. juni 2011

Gardinfabrikken - The curtain factory


I dag var dagen da jeg endelig skulle sette saksa i dette vakre stoffet. Nye kjøkkengardiner er på gang. og jeg var endelig klar til å gå løs på det flotte Designer's Guild-produktet. Kjempeskummelt!

Today was the day when I finally was going to cut this beautiful fabric. It's time for new kitchen curtains, and I was finally ready to act on the gorgeous Designer's Guild product. Super scary!


Jeg startet med å lage kapper. For å sjekke at mønsterrapportene gikk opp, klippet jeg og sydde en ferdig, slik at jeg hadde noe å sjekke plasseringen av de vakre valmuene etter.

I started making valances. To check that the print pattern matched, I finished one of them, so I could check the placing of the the gorgeous poppies.


 Ser slettes ikke verst ut, dette her.

Doesn't look bad at all.


Ettersom jeg har sydd mye lappeteknikk tidligere, har jeg godt med syutstyr. Det kommer godt med når gardinproduksjonen pågår.

I've sewn a lot of patchwork earlier, and I have quite a lot of sewing equipment. That comes in quite handy when the curtain production is up and running.


Å klippe i Designers Guild stoffer er ikke noe jeg gjør med lett hjerte. Tenk om jeg klipper feil? Men så langt har det gått bra. Jeg krysser fingrene for at jeg har nye, flotte gardiner å vise fram i løpet av helga.

Cutting Designer's Guild fabrics isn't a light-hearted job. What if I cut wrong? But so far it has not been any problems. I'm keeping my fingers crossed for presenting new great curtains during the weekend.

Inga Helene

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails