fredag 22. juli 2011

Ettertenksomme fredagsblomster - Friday Flowers with some thoughts


En times hagearbeid ble avsluttet med blomsterplukking i grøftekanten. Prestekrager, rødkløver, blåklokker og noen andre som jeg ikke vet navnet på, pryder nå verandabordet. Vasen ble pakket inn i blått silkepapir for å skjule stilkene. Det fant jeg på helt av meg selv :-)

After an hour in the garden, I picked flowers in the edge of the ditch. Daisies, redclovers, bluebells and a few others which I don't now the name for, is now decorating our veranda table. The vase was wrapped in blue silk paper to cover the stems. That was an idea I came up with, all by myself :-)
 

Og mens min verden dreide seg om helt banale ting, kom storpolitikken innover meg med et smell bokstavelig talt da jeg gikk inn på Internett. Det som kan se ut som det første terroranslaget på norsk jord.

And while my world was focusing on simple things, the international political arena came into my life with an explotion litterary speaking, when I opened Internet. Maybe the first terror attack on Norwegian soil.


Jeg kan ikke annet enn å bli bedrøvet. Sinne hjelper ikke. Det er sinne og aggresjon som er årsak til at det skjer. Destruktive følelser som bare ødelegger og skaper hat. Og jeg vil ikke hate.

I can't do anything else than being sad. Anger doesn't help. It's anger and aggression which causes it. Destructive feelings that demolishes and create hatred. And I don't want to hate.
 

Mine tanker går til de drepte og sårede.

My thoughts are with the killed and wounded.

Inga Helene

1 kommentar:

  1. So very sad to hear of this horrible news earlier today. I am so sorry for Norway. Loving thoughts are being sent from here in the USA to you and your (my) people.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails