søndag 25. mars 2012

Sukkertøy for øyet - Eye Candy


Blir ikke dette fint? Jeg blir rent glad av å jobbe med det, og jeg gleder meg til å kunne krølle meg sammen på sofaen under dette i selskap med en god bok.

Isn't this going to be great? I'm happy when I'm working on it, and I'm so looking forward to spend a day on the couch under it in company with a good book.
 

En gang i barndommen heklet jeg slike striper, farmor lærte meg det. I det siste har jeg siklet etter Lucys teppe, men ikke visst helt hvordan min versjon skulle se ut.

In my childhood, I crocheted stripes like this, my grandmother taught me. Lately I've drooled over Lusy's blanket, but I couldn't figure out how my version should look like.
 

Plutselig fant jeg løsningen. Den første Missoni-etterligningen jeg strikket ble utgangspunkt, og arbeidet vokser sakte, men sikkert fram mellom hendene mine. Teppet er bredt nok til å kunne brukes over en enkeltseng, så da må det bli langt nok til det også. Dette kommer til å ta tid!

Suddenly I found the solution. The first Missoni-lookalike I knitted was the starting point, and the project is slowly, but surely growing in my hands. The afghan is wide enough to cover a single bed, so I'll have to make it long enough as well. This will sure take it's time!

Inga Helene

3 kommentarer:

  1. This is such a classy blanket. I love the pattern with the shades of similar color and then the brownish-gray color dividing each set of color. Nice work, as always!

    SvarSlett
  2. det bliver da så fint! Jeg er også igang med et granny stipe tæppe, men det tager en evighed! Det er mit "evighedsprojekt"....er nok færdig omet par år!
    Din farvekobi er rigtig fin.

    SvarSlett
  3. your work is so neat Inga. Colours are gorgeous. I love everything you make, but am loving this new colour scheme.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails