lørdag 11. oktober 2014

Livstegn - Sign of Life


Jeg er her fortsatt. Det er riktignok ikke mye tid til håndarbeid eller interiør, men dagene er fylt med fine opplevelser og mange spennende prosjekter i tiden framover. 2014 har vært det store reiseåret, med turer til Berlin, Lisboa og Rio de Janeiro som de lengste turene. Man trenger i midlertid ikke å reise langt for å få store opplevelser. Dette bildet ble tatt ei sein natt på vei ut av Trollfjorden i Nordland i begynnelsen av juli. Vi snakker drøye 2 timer med bil fra der jeg bor!

I'm still here. There's not much time for crafting or interior, but the days are filled with nice experiences and a lot exciting projects during the next months. 2014 has been the year of travel, with trips to Berlin, Lisbon and Rio de Janeiro as the longest journeys. You don't have to travel far though, to experience great things. This photo was shot a late night on the way out of Trollfjorden in Nordland in the beginning of July. We're talking roughly two hours by car from where I live!
 
I år er det seks år siden jeg skrev min aller første konsertanmeldelse for lokalavisa. I løpet av den perioden er det blitt mange artikler. Det siste året har vært spesielt produktivt, ettersom jeg fikk ansvaret for Harstad Tidendes månedlige bidrag til Kortreist, som var et samarbeid mellom fire nordnorske lokalaviser. Dessverre er artiklene kun tilgjengelig i avisenes papirarkiver. Derfor har jeg laget meg en ny blogg - www.ord-om.com hvor flere av disse artiklene kommer til å bli lagt ut. Nye ting kommer også etter hvert.

It is six years since I wrote my first recention for the local newspaper. Since that, the list of articles have become very long. The last year have been especially productive, since I got to write a monthly column for Harstad Tidende in collaboration with three other newspapers in Northern Norway. Sadly the articles are only available in the paper's printed archives. That's why I've made a new blog - www.ord-om.com, where several of the articles will be published. New stories will also come. (Norwegian only at the moment, sorry!)

Det er ingen tvil om at jeg elsker å skrive. Derfor ønsker jeg å ha en blogg som kan være en slags CV for meg. Norsk dagspresse har ei dyster framtid, ser det ut til, og jeg håper at også andre aktører kan ha bruk for min skriveglede og evne til å ta noenlunde anstendige bilder. Musikeren i meg vil fortsatt ha hovedprioritet, men jeg har behov for å få brukt min kreativitet på en måte som gir konkrete, synlige resultater.  

I love to write, there's no doubt about that. That's why I would like to have a blog which also can serve as a dynamic CV. The Norwegian newspress is struggling at the moment, and I hope that other organisations can use my love of writing and the ability to take decent photos. The Musician in me will still have the main focus, but I need to let my creativity have a channel for visual results.

Hvordan framtida til denne bloggen ser ut, har jeg ikke bestemt meg for ennå. Jeg kommer ikke til å slette den, til det har jeg lagt altfor mange timer med arbeid ned i den. Mange har linket til den via Pinterest, så det tikker stadig inn besøkende, til tross for sjelden oppdatering. Det er jo ikke utenkelig at det dukker opp et eller annet bilde der i framtiden, ettersom håndarbeidsiveren kommer til å våkne fra dvalen. Det vet jeg fra tidligere

The future for this blog is not decided yet. I won't delete it, I've put too much work into it. Many have linked to it via Pinterest, so there are a  steady bunch of visitors. It's not unthinkable that I will add stuff to it. The craft hibernation will come to and end some time. I know that from earlier.

Jeg håper imidlertid at du blir med meg over i min nye skrivestue. Kanskje kan du finne meningsfylt lesestoff til kaffepausen din? Gi meg gjerne tilbakemelding når du har vært innom.

I hope that you will follow me to my new writing cottage. Maybe you'll find some meaningfull stuff to read during your coffee break? Please feel free to feedback after your visit.

Inga Helene


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails