lørdag 24. oktober 2009

Framgang - Progress

Det går framover med maleprosjektet mitt. Skapet er grunnet og to strøk maling er på. Jeg maler med Blankett vannbasert i glansgrad 70. Får tre dagers hodepine bare av å se på en oljemalingsboks, men er fornøyd med resultatet som Blankett gir. Trodde kanskje at to strøk var nok, men det ser ut som jeg må gå over en tredje gang. Syrelutinga slår ennå gjennom.

My painting project moves forward. I've primed the cupboard and given it two coatings. I'm using water based Blankett from Nordsjö with 70 luster. If I as much as look at an oil based paint, I get a three days headache, but I'm satisfied with the result I get from Blankett. I thought that two coatings were enough, but it looks like it needs a third one. The acid lye goes through the paint still.
Skuffer og dører er grunnet og har fått ett strøk. Underveis i prosessen har jeg bestemt meg for å legge papir i bunnen av skuffene og dekke det med decoupage-lakk. Det er første gangen jeg skal gjøre noe sånt, og jeg tar gjerne mot tips. Skal jeg smøre limet på papiret før jeg fester det i bunnen, eller skal jeg smøre limet på bunnen av skuffa før jeg legger på papiret? Det er dette papiret fra Tilda som skal brukes. Og knotten er den jeg har bestemt meg for. De er kjøpt på en nydelig butikk i Harstad som heter Lykke og Lukas.

Drawers and doors are primed and have gotten one coating. During the process I've decided to place paper in the drawers and cover it with decoupage-sealer. It's the first time I'm trying it, and I appreciate any advice from you. Shall I put the glue onto the paper before I place it in the drawer, or do I glue the bottom of the drawer and the put the paper onto it? It's this paper from Tilda I'm going to use. And the knob is the one I've bought for the project. I got it in a lovely shop in Harstad that's called Lykke og Lukas.

Nå er det lørdagskos og tv-kveld. Ha en hyggelig kveld alle sammen!

Now we'll make som nice food and watch tv. Ha a nice evening all of you!

Inga Helene

2 kommentarer:

  1. Det blir fint! Fine knotter!! Gleder meg til å se den ferdig :)

    SvarSlett
  2. syrelut...eller gammel gulnet treverk vil ofte komme gjennom lag på lag på lag med maling (når du ikke bruker oljebasert)
    For å stoppe det, bruker du sperregrunning
    Tips sånn i tilfelle:)

    Skal bli morro å se det ferdig:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails