mandag 14. desember 2009

Nytt syn på livet - New vision on life



Dette innlegget er ikke så høytflyvende som tittelen skulle tilsi. I morgen skal 38 år med briller være over :-). Jeg fikk briller som fireåring og har bestandig hatt ganske dårlig syn. Både nærsynthet (-10 på det ene øyet!) og skjev hornhinne har vært å finne på min brilleseddel. Etter at jeg passerte 40, har jeg også fått alderslangsyn. Brillene mine er etter hvert blitt grusomt dyre på grunn av spesialglass, og kontaktlinser kan ikke rette opp synsfeilene mine lenger.

Men da et par av kollegene mine kom tilbake på jobb "kokfornøyd" (som vi sier i Nord-Norge) etter å ha gjennomgått laserbehandling, bestemte jeg meg for å undersøke mulighetene.

This post isn't as high-flying as the title gives the impression of. Tomorrow, 38 years of glasses and contact lenses are over. I got my first glasses as a 4-year old and my vision has never been good. Both myopia (-10 on one of the eyes!) and astigmatism have always been present. And after my 40th anniversary, far-sightedness is also present. My glasses has become very expensive and contact lenses can not correct it all.

But when a couple of my colleagues came back at work "kokfornøyd" (which is a Northern Norwegian expression of extremely pleasantness) after a lazer operation , I decided to explore the possibilities. 






Jeg er både spent og nervøs, men noe annet hadde vel vært rart. Det tar maks 90 sekunder å behandle ett øye (dvs tre minutter på begge!), og jeg kan reise hjem i morgen kveld. Må bare huske solbriller :-)

I'm both excited and nervous, but anything else would be strange. It takes max 90 second to treat one eye (that is three minutes on both)), and I can go home tomorrow night. I just have to remember my sunglasses :-)

Inga Helene

2 kommentarer:

  1. Enjoy you new possibilities! Take care!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for koselige ord på bloggen min :o)

    Ha fortsatt herlige førjulsdager - nyt, nyt, og atter nyt...!

    Hilsen Hildegunn

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails