lørdag 24. juli 2010

O Lykke! - Oh Joy!


Å bo i nord for polarsirkelen kan by på utfordringer i forhold til sommerlig utfoldelse. Men siden været ikke er noe man kan gjøre noe som helst med, prøver jeg å la være å irritere meg over regn og blåst. Jeg har, tross alt, bosatt meg så langt nord av egen vilje. Men i dag må jeg bare snakke om været fordi det har vært FANTASTISK!!!

Living above the Arctic Circle is challenging when it comes to summer. But since the weather can't be dealt with under any circumstance, I try to not get irritated when it rains and the wind blows. It's my own decision to live here after all. But today I just have to talk about the weather because it has been FANTASTIC!!!

Ettermiddagen er blitt tilbragt på verandaen i stolen som jeg fikk av Mannen til fødselsdagen min. Det er nærmere to måneder siden den kom i hus, men i dag var første anledning til å ta den i bruk. Med prestekrager på bordet, pærecider i glasset og en fantastisk utsikt utover fjorden, stoppet verden opp i et par timer. Jeg måtte ty til en foreløpig sitteputeløsning for jeg er ikke helt sikker på hvilke puter som er vanlig i denne typen New England-stoler, men de fungerte fint for anledningen.

The afternoon has been spent on the veranda in the chair that I got from the Man for my birthday. It's almost two months since I got it, but today was the first opportunity to start using it. With daisies on the table, pear cider in the glass and a spectacular view over the fjord, the world stopped for a couple of hours. I had to use a temporary solution for pillows to sit on, since I'm not sure which pillows are normally used in this kind of New England chairs, but they worked nicely for this occation.

Syrintreet rett ved siden av veranden står i full blomst og dufter nydelig. Ville ikke skjære av blomster i dag, men frokostbordet i morgen tidlig skal pyntes med de vakre blomstene. Værmeldinga lover fint vær i morgen også, så det tegner til å bli nok en vakker dag i nord :-)

The lilac tree beside the veranda blooms and smells wonderful. i didn't want to cut flowers today, but tomorrow's breakfast table will be decorated with the lovely flowers. The weather forecast promises great weather tomorrow also, so it looks like it's going to be another beautiful day above the Arctic Circle :-)

Inga Helene

1 kommentar:

  1. Så hjertens enig. Å den stolen er jo bare helt nydelig å sitte i. Kan godt tenke mæ at du hadde en topp dag. Her i Nord gledes vi jo lett, selvom godværet er av kortvarig art. Kos dæ fortsatt :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails