mandag 16. august 2010

Eplekjekt - Apple of my eye


Ideene har ikke sluttet å komme, heldigvis! Jeg laget jo knappekurver tidligere i år, og den ideen har jeg hatt lyst til å videreutvikle. I forbindelse med oppussingen av garderoben (som er neeeeeeeeesten ferdig), kjøpte jeg noe tykkere bomullsgarn for å lage et par mindre kurver. Disse holdt formen mye bedre enn knappekurvene, og jeg fikk lyst til å eksperimentere mer med størrelsen. Så langt kom jeg i kveld før garnet tok slutt! I morgen skal det kjøpes mer garn og eksperimenteres videre. Kanskje dobbelt garn med samme heklenål? Kanskje høy kant som brettes ned for stabilitet? Jeg kommer tilbake med mer senere. I mellomtiden er det bare å forsyne seg :-)

The ideas haven't stopped evolving, luckily. I made some baskets for my buttons earlier this year, and I've wanted to develop that idea. While working on the makeover of our wardrobe (which is aaaaaaaalmost finished), I bought some thicker cotton yarn to make a couple small baskets. They kept their shape a lot better than the button baskets, and I felt for experimenting with the size of the baskets. This is how far I got tonight before I was out of yarn. Tomorrow I'll buy more and continue to experiment. Maybe double yarn with the same hook? Maybe high sides to fold down for stability? I'll get back with more later. Meanwhile, grab a bite :-)

Inga Helene

PS:

Ikke glem giveawayen min :-D

Don't forget my giveaway :-D
DS

1 kommentar:

  1. Your basket with the green apples is very pretty. Good work!!!!!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails