tirsdag 3. august 2010

Mitt aller først Fretex-funn - My very first secondhand bargain


Her ser dere mitt aller første Fretex-funn! Jeg har vært innom flere ganger for å prøve å finne en maken krakk til min svigermors, men foreløpig er den letinga uten suksess. Jeg prøver å holde øynene åpne for andre ting som jeg liker, og i dag fant jeg denne krakken. Jeg liker linjene og enkelheten, og finishen kan man jo gjøre noe med. Pris var det heller ingenting å si på, den kosta 99,-

Here you see my very first secondhand bargain! I've stopped by Fretex (which is the Salvation Army's secondhand shop) several times to try and find a stool like my mother-in-law's, but I'e had no luck in that matter. I try to keep my eyes open to find other stuff that I like, and today I found this stool. I like the lines and the simplicity, and the overall appearance can be dealt with. It wasn't expensive. I paid 16,50 USD.


Planen er å pusse, grunne og male beina. Enten hvitt eller med aluminiumsmalinga som jeg har brukt med hell tidligere.

I plan to sand, prime and paint the legs. Either white or with the aluminum paint I've used with success earlier.


Når det gjelder setet er jeg litt usikker. Kanskje hekle trekk eller sy lappesøm? Eller kanskje skal jeg slå på stortromma og kjøpe et vanvittig fint (og vanvittig dyrt) stoff. Det skal jo ikke store stykket til. Kanskje er det noen av dere som har en halvmeter fint møbelstoff til overs og som dere vil selge. Ta kontakt hvis dere har noe dere tror kan passe meg og min stil

When it comes to the seat I'm more insecure. Maybe crochet or patchwork? Or maybe I'll go for an insanely good looking (and insanely pricy) fabric? It's not much fabric that I need. Maybe some of you has 50 cm nice upholstery fabric that you'd be willing to sell me? Please get in touch if you have something that you think suits me and my stile.

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails