tirsdag 5. oktober 2010

Murakami blir arktisk - Murakami goes arctic

Noe av det flotteste vi opplevde i Paris, var utstillingen til Takashi Murakami. Jeg lot meg fascinere av de store arbeidene med den utrolig polerte overflaten. Og kontrasten til omgivelsene kunsten var stilt ut i, ga i hvert fall meg en stor visuell opplevelse.

I løpet av oppholdet lå mine inntrykk og flimret på netthinnen, og plutselig fikk jeg en idé til å omsette noen av Murakamis uttrykk til hekling. Her er de første spede forsøk. Mer kommer etterhvert.

One of the greatest experiences in Paris was Takashi Murakami's exhibition. I was really fascinated by the grand works with their polished outside. And with the contrast to the surroundings, it gave me a great visual experience.

During our stay, my impressions were in the corner of the eye, and suddenly I got an idea how to translate some of Murakami's expressions into crochet. Here are the first small tryouts. More to come.

Inga Helene

4 kommentarer:

  1. welcome home, I am glad you had such a good trip! I love your inspired crochet.

    SvarSlett
  2. Dette var flott, veldig inspirerende!

    SvarSlett
  3. Så mye flott du hekler. Er dette brikker til å ha under kopper og glass? Jeg hekler også, men for det meste store gammeldagse bestemorspledd.

    Ser du har vært i Paris. Det er byen i mitt hjerte. Har vært der mange ganger og har stadig lyst å reise dit igjen.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails