søndag 15. januar 2012

Framskritt - Progress


Husker dere dette prosjektet? Jeg kom jo ganske langt i vår, men drøyde med å gjøre den ferdig. Det var forsåvidt like så greit, ettersom bordet jeg endte opp med, var 40 cm lengre enn det jeg hadde planlagt.

Do you remember this project. I did quite a lot on it last spring, but hesitated to finish it. That was actually a good thing, since the tabke I ended up with, was 40 cm longer than I planned.


Tidlig i høst klippet jeg de 56 ekstra rutene og planla hvordan jeg skulle sy dem sammen. Og sånn har de ligget, helt til i dag. Jeg har fått sydd de sammen i bredderetningen, og nå mangler det noen få sømmer i lengderetningen, før den kan fores og blonden syes på.  

Earlier this autumn I cut the extra 56 squares and planned how to piece them together. And this is how it has been for several months, until today. All the seems widthwise are done, and only a few lengthwise seems need to be sewn before it can get lining and border.


Selv om det er mange måneder til vi kan ta i bruk verandaen, fikk duken prøve seg på bordet i kveld. Størrelsen er perfekt! Å, bare det kunne bli sommer snart...

Even though it is several months before we can use our veranda again, the table cloth got a test run on the table. The size is perfect! If only summer could be here soon...

Inga Helene 

1 kommentar:

  1. Fint bord og flott duk! Jeg har visst gooood erfaring med å la hånarbeid blir liggende sånn ca når det er halvferdig - og lenger kommer jeg visst aldri...;P

    Takk for tips om Harddisk-redning! Og hils Maren så mye;)

    Ha en finfin dag!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails