fredag 3. februar 2012

Inspirert på en fredag - Inspired on a Friday


En av mine store inspirasjonskilder er Paul Løwe med bloggen Sweet Paul. Ikke bare er prosjektene stilige, fotografene han bruker er superflinke. Jeg skulle gjerne tilbragt en uke som assistent for Frances Janisch, for eksempel. I går kveld surfet jeg på bloggen hans og kom over et prosjekt som bare skrek etter å gjennomføres. Jeg hadde riktignok ikke noen genser jeg kunne klippe i stykker, men etter luestrikkinga før jul, er restekurven full av passende garn. Jeg ble nesten ferdig i går kveld med dette vasetrekket. Inni finnes en helt ordinær vase fra IKEA.

One of my great inspiration sources is Paul Lowe with the blog Sweet Paul. Not only does he present great projects, the photograpers he uses, are super great. I would ove to work as an assistant (for free of course) for Frances Janisch for instance. Last night I surfed on his blog and found a project which screamed for realisation. I didn't have a sweater I could cut apart, but after all the hats I knitted before Christmas, the scrap basket is full of suitable yarn. I almost finished the vase cover last night. Inside it you find a straight forward vase from IKEA.


I vasen finnes vakre tulipaner innkjøpt på dagens treningstur med bilen. Med uhyre ferskt førerkort, må kjøreferdighetene trenes opp jevnlig.

In the vase are beautiful tulips bought on today's traning trip with the car. My drivers's licence is so fresh that my driving skills must be practiced regularly.


Blomstene har fått selskap av Ullrikke, en vesen kreert av en utrolig flink kunsthåndverker fra bygda jeg bor i. Sammen ønsker vi alle ei riktig god helg!

The flowers are accompanied by Woolice, a creature created by an incredibly skilled arts and crafts lady in my community. Together we wish you all a great weeked!

Inga Helene

1 kommentar:

  1. it's so important to keep our flowers warm in the winter... :) :) :) and to keep them company too...what a lovely vase and an adorable little creature...you enjoy the weekend too!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails