onsdag 28. mars 2012

Våronn - Spring work


Vinterdvalen har endelig sluppet taket, og arbeidslysten øker i takt med lengden på dagene. I dag er begge bodene tømt og miljøstasjonen besøkt hele to ganger.

Hibernation has finally let go, and the desire to work increases in the same tempo as the days get longer. Today, both our boots are emptied and the recycling station is visited twice.
  

Vinteren har ennå ikke gitt opp, men noe annet ville vært rart. Vi bor jo tross alt nord for polarsirkelen. Dette er utsikten fra verandaen vår akkurat nå. Temperaturen var allikevel ganske behagelig idag, og jeg fikk et par deilige timer på verandaen mens jeg begynte å forberede sommeren. Lyden av fugler som sang og naboer som hakket is, var ikke akkurat stressende. Jeg klarte til og med å la være å irritere meg over isbilens besøk i nabolaget. Det kan jo forsåvidt også ha noe med at det var et nytt firma som kom, ikke de som maltrakter Griegs musikk for å varsle sin ankomst.

The winter hasn't given in yet, but that's normal. We do live above the Arctic Circle. This is the view from our veranda right now. The temperature was quite nice anyhow, and I got a couple of lovely hours on the veranda while I started preparing summer. Singing birds and neighbours removing ice, was quite relaxing sounds to listen to. I even managed to not get annoyed when the Icecream-van came. That might have to do with the fact that it was a new company arriving, not the one that molests Edvard Grieg's music to announce their arrival.
 

De første frøene er satt i potter. Nye av året er oregano og middagsblomst. Asters, stemor og egendyrkede blomkarsefrø fikk også komme i jord.

The first seeds are put into pots. New this year are Mesembryanthemum and oregano. Aster, pansies and homegrown seeds from last year's Indian Cress are also in soil.


I boden fikk jeg meg en overraskelse. Løkene jeg hadde lagt til side i fjor sommer og glemt, var godt i gang med spiringa. Det blir spennende å se hva som kommer opp, ettersom jeg ikke husker helt hvilke blomster det dreier seg om.

In the booth there was a surprise for me. Thew bulbs I left and forgot there last summer, sprouted already. It will be exciting to see which flowers they'll produce since I can't remember.

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails