fredag 6. juli 2012

Kreativ, jeg? - Creative, I?


Noen ganger føles hodet helt tomt. Etter å ha brukt all energi på å få ordene til å svinge og tonene til å blomstre (eller var det omvendt, mon tro?), aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal ha som sommerhåndarbeid. Tid til å surfe rundt for å finne inspirasjon har det heller ikke vært tid til. I tillegg lurer jeg på hva jeg egentlig har bruk for. Pledd har jeg nok av, det samme med puter. Duker bruker jeg omtrent ikke, og kjøkkenklutboksen er fylt til randen med fargede kluter i de fleste nyanser. Ikke har jeg lyst til å kopiere det andre har gjort heller.

Kanskje er på tide med en kreativ brainstorming. Lete etter inspirasjon på andre plasser enn der man i utgangspunktet finner ideer til håndarbeid. Om prosessen fører fram, er vanskelig å vite, men jeg skal prøve å beskrive veien fra idé til produkt her på bloggen. Høres det ok ut?

Sometimes the head feels totally empty. After using all my energy on making the words swing and the sheet music flourish (or was it vice versa?), I do not have the faintest idea about what to make during summer. I haven't had time to surf around the internet to find inspiration either. And finally I'm wondering about what do I actually need? I have more than enough afghans, it's the same with cushion covers. I hardly use tablecloths, and the rug rag box is filled with coloured dish cloths in almost any nuance. I do not want to copy others either.

Maybe it's time for a creative brainstorming. Looking for inspiration in other places than you normally find ideas for crafts. If the process will lead to succes is hard to know in advance, but I'll try to describe the road from idea to product here on my blog. Does that sound ok? 

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails