mandag 11. januar 2010

Kjøkkensøndag (på en mandag) - Kitchen Sunday (on a Monday)



Som jeg har nevnt tidligere, setter jeg mer og mer pris på å tilbringe en dag på kjøkkenet for å bake og lage mat. Siden jeg har jobbet hele helga, ble det kjærkomment å slappe av på kjøkkenet i dag. Jeg har bakt boller (dobbel porsjon). Oppskrifta er fra God Morgen Norge-Wenche, en oppskrift jeg skrev ned da jeg, for mange år siden, proriterte å se Frokost-TV. Jeg har laget deig til to paier også. Første Kok med Bok-oppskrift er også testet ut. (Mer om det i en annen bloggpost). Og til slutt ble det pikekyss av tiloversblevne eggehviter.

Da vi var på IKEA i mellomjula kjøpte jeg meg ny sprøytepose nettopp for å ha ordentlig utstyr til å lage sånne med. Spissene som fulgte med var bra, men marengsmassen tøt ut gjennom sømmen, så det var ikke tilfredsstillende. Andre som har samme oppfatning?

As I've mentioned earlier, I enjoy spending a day in the kitchen cooking. Since I've been working all weekend, it was nice to spend the day in the kitchen today. I've baked buns (double portion). The recioe is from breakfast-TV several years ago, when I prioritized to watch. I've made dough for two pies as well. First Cook with Book-recipe is also tested. (More about that later). And finally I've made merengue from all the egg whites.

When we visited IKEA during Christmas, I bought myself eguipment for making these. The tips worked quite well, but the merengue dough came out through the seam, so that was not satisfactory. Anyone with the same experience?



Det var deilig med nybakte boller, eplejuice og kaffe til lunsj. Nå er det gulv som skal vaskes, før mannen skal få servert spaghetti og hjemmelaget kjøtt-(pølse-)saus. Husmorgenet virker definitivt i dag :-)

New baked buns, apple juice and coffee made a delicious lunch. Now I'm going to wash floors before the Man gets pasta and meat-(sausage-)sauce dinner. The housewiving gene is definately working today :-)

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails