torsdag 17. desember 2009

Langveisfarende garn møter norsk garn - Far away travelling yarn meets Norwegian yarn



Som jeg fortalte i forrige post, fant jeg noe alldeles fantastisk garn i Tromsø. I en kurv ved inngangen lå et nydelig brunfarget garn som var så mykt at jeg aldri har kjent maken! Jeg hadde det travelt og kjøpte den ene hespa som lå der. Garnet kom fra Uruguay og er en blanding av merinoull og silke. Damen i butikken sa det var nok med ei hespe til et skjerf, så jeg satte igang.

As I wrote in the last post, I found some fabulous yarn in Tromsø. In a basket next to the entrance there was a beautiful brown yarn which was the softest I've ever felt. I was in a hurry and bought the the only hank I found. The yarn came form Uruguay and is a mix of merino wool and silk. The lady in the shop said it was enough to make a scarf, and I started right away.




Dessverre hadde ikke damen rett. Jeg strikker fastere enn det man skulle med dette garnet, så noe brukandes skjerf var det ikke nok til. Mannen hadde allerede sett seg ut dette skjerfet som en gave til en venn, så da måtte jeg finne en løsning. Heldigvis hadde jeg Daletta i matchende farger liggende, så skjerf ble det. Mannen stiller seg litt tvilende til kombinasjonen, men siden jeg går god for den, blir dette skjerfet å finne under et juletre om ei uke.

Unfortunately the lady wasn't right. My tension is much tighter than expected for this yarn, so it would not finish as a useful scarf . The Man had decided that this project was going to be a gift for a friend of him, so I had to find a solution. Luckily I had some Daletta in matching colours in the cupboard, so finally it became a scarf.  The man hesitated a bit about the combination, but as long as I'm satisfied,  he also is, so the scarf will be found under a Christmas three next week. 

Inga Helene

1 kommentar:

  1. Hei du:) Så morsomt at du faktisk slo opp ordene for meg! ..da kan jeg skryte av at jeg vet hva det betyr når gjestene spør..hihi:)

    ps: det garnet så deilig ut! og skjerfet var veldig stilig!

    God helg til deg:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails