fredag 15. januar 2010

En million tråder - One million threads


Her ser dere hva jeg skal bruke helga til. Det er minst en million tråder å feste. I hvert all virker det som. Dette skal bli tre puter når jeg er ferdig. I tillegg har jeg en million noter å lære meg også. Etter over tjue år som musiker har jeg spilt det meste, men neste uke er det sannelig noe nytt og vanskelig.

Here you can see what I'll spend the weekend doing. It's at least one million ends to secure. At least it seems like it. This will be three cushions when I'm done. And in addition to this there is one million notes to learn before next weeks concert.  After more than twenty years as a musician, I've played most of it, but for next week it's something new and difficult.


Denne har jeg vist på et tidligere stadium. Nå er både forstykke og bakstykke ferdig, og trådene er festet. Må bare finne en fancy måte å hekle de sammen på.

I've shown this at an earlier stage. Now  the front and back are finished, and even the thread ends are secured. I just have to find a fancy way to connect them.


Og her er en som er ferdig. Denne designet jeg førsteutgaven av for 30 år siden sammen med farmor. I forbindelse med opprydningen i skapet mitt i høst kom originalen fram igjen. Og da tok det ikke lang tid før denne var kreert.

Here is a finished one. I designed the original together with my grandmother 30 years ago. I when I sorted my closet this autumn I found the original. And then it didn't take long until this one was finished.

Nå er det pai, rødvin, tv og trådfesting. Vi snakkes!

Now it's pie, red wine, tv and thread end securing. Speak to you later!

Inga Helene

PS
Og siden vi er i millionhumør, kanskje dette er helga for Lotto?

And since we're talking millions, maybe this is the lottery weekend?
DS

5 kommentarer:

  1. For noen kjempeflotte puter! Ha en god helg! Hilsen fra Pillepalle

    SvarSlett
  2. Såå utrolig fint det blir! Supert! Masse fint du har heklet!! GOd helg!

    SvarSlett
  3. heisann, og gratulerer med festing av tråder...smiler...det e nåkka herk...men se korr fint det blir....æ så etterpå at æ hadde publisert innlegget, at du var awardfri..men men .....gjort e gjort..go helg

    SvarSlett
  4. ååå, festing av tråder er kjempe kjedelig! Derfor gjør jeg alt jeg kan for å hekle/strikke inn tråd-endene underveis.
    Lykke til, et glass rødvin kan jo gjøre det morsommere.

    God helg ;-)

    SvarSlett
  5. Hei takk for titten og... Ay, Ay så fint det var, dette må jeg lære meg også.

    Helt nydelig:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails