lørdag 30. januar 2010

Staselig oppheng - Fine hanging

Etter at jeg fant fram svigermors skatter, fikk jeg lyst til å la kjolen henge framme på arbeidsrommet mitt. Svigermor fortalte forøvrig at det er en nattkjole hun sydde da hun gikk i femte eller sjette klasse. Det vi si at den er 80 år gammel! Min mormor heklet slike trekk til kleshengerne, og selv om jeg i en årrekke var fast bestemt på at sånne skulle jeg ALDRI lage, syntes jeg at kjolen fortjente en spesiell kleshenger.

After I dug out mother-in-law's treasures from the closet, I wanted to let the dress hang in my studio. Mother-in-law told me thet she made this during fifth or sixth grade. That means that it's 80 years old! My grandmother crocheted covers like this for the clotheshangers, and even though I was determined that I was NEVER going to make them, I thought the dress deserved a special hanger.


Her er et nærbilde av dekoren. Og jeg som trodde at jeg ikke likte perler ;-)

Here is a closeup of the decor. And I who thought I didn't like pearls ;-)

Inga Helene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails