torsdag 29. april 2010

En liten begynnelse - A small beginning


Ute er det vinter (det har snødd masse de siste dagene, faktisk!), men inne prøver vi å forberede våren. Jeg har så smått begynt å sy på det jeg håper skal bli nye kjøkkengardiner etter hvert. Det vil si, dette skal bli dekor på kappen. Sidegardinene har jeg andre planer for :-)

Når jeg syr lappesøm med papirmaler, bruker jeg egneproduserte maler. Ikke vanskelig å få til i det hele tatt. Jeg bruker et tekstbehandlingsverktøy - disse er laget i OpenOffice, tror jeg - og da er det bare å grave fram geometrikunnskapene fra skolen. Firkanter og trekanter er lett, sekskanter og romber krever litt mer finurlig tenking. Bra for hjernen og bra for lommeboka (hvis ikke du bruker det du sparer på malene til å kjøpe mer stoff :-D).

Outside it's winter (it has snowed alot lately!), but inside we try to prepare spring. I've started to work on what I hope will become kitchen curtains in a while. This will be the decor on the lower part. The side panels are planned in a totally different way :-)

When I do patchwork with paper templates, I use homemade ones. They're not difficult to make at all. I use a text editing programme - these ones are made in OpenOffice, I guess - and then all you have to do is dig out your geometry knowledge from school. Squares and triangles are easy, hexagons and diamonds requires more subtle thinking. Good for the brain and good for the wallet (unless you use the savings on more fabric :-D)

Inga Helene

1 kommentar:

  1. Det fins jo ferdige saker på nett som man kan laste ned i ønsket størrelse og printe ut gratis om du ikke har lyst å bryne hjernen da.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails