søndag 21. november 2010

Snart mørketid - Almost polar night



Det går mot stadig mørkere tider, og det er ikke lenge til sola forsvinner helt for i år. Dette bildet tok Mannen fra verandaen vår i går formiddag. Om ikke annet har vi en fantastisk utsikt!

The light diminishes for each day, and it isn't long until the sun disappears totally. This photo was shot by the Man from our veranda yesterday morning. The view is gorgeous at least!


Et annet bilde Mannen tok i går, var dette. Jeg spilte på nordnorsk bokdag i forbindelse med at det kommer ut en bok om orkesteret jeg spiller i. Selve boka kommer like over nyttår, men gårsdagen var en fin anledning til å drive reklame. (og for de som lurer på hvilket instrument jeg spiller, så er det bassklarinett).

Etter at jeg var ferdig med spillinga fikk jeg endelig gjort noe jeg har tenkt på lenge. Jeg kjøpte meg dagslyslampe. Nå som sola er bortimot borte, sliter jeg med mye trøtthet. En halvtime foran denne lampa skal visstnok gjøre underverker, så jeg lever i håpet. Kanskje orker jeg å blogge mer også :-)

Another picture the Man shot was this one. I played at the Northern Norwegian bookday. In January, a book about the orchestra I work in will be published, and yesterday was a good opportunity to make some publicity (and for those who wonder which instrument I'm playing, it's a bass clarinet).

After the concert I finally bought myself a daylight lamp wich I've been thinking about for a long time. Now, when the sun is almost gone, I'm so tired most of the time. Half an hour in front of this should do the trick, so I'm hopeful. Maybe I'm up to more blogging as well :-)

Inga Helene

PS
Sjekk Mannens hjemmeside for flere flotte bilder

Check the Man's website for more great photos
DS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails