torsdag 12. januar 2012

Ha det til jula - Goodbye to Christmas


Det er mange av dere som allerede har kastet ut jula, det vet jeg. Jeg holder fast ved tradisjonen at jula varer til tjuende dag jul. Men så begynner ikke min jul før lille julaften heller. For meg er det alt for tidlig å begynne å tenke jul i slutten av november. Joda, adventsstaken og -stjerna kommer opp første søndag i advent. Og ja, jeg koser meg med å lage julepynt og julegaver i begynnelsen av desember, gjerne før det også. Men julestemninga kommer ikke sigende før de aller siste dagene, gjerne etter at det verste jobbstresset har lagt seg.

A lot of you have thrown out Christmas already, I know. I stick to the old Norwegian tradition that Christmas lasts until the 20th day, though. But then my Christmas doesn't start until the day before Christmas Eve either. For me, it's too early to start thinking Christmas in the end of November. I do put the advent candles and star on the first Sunday of Advent, and I do enjoy making decorations and gifts early. But the Christmas feeling doesn't come to me before the last days before Christmas, just after the worst work stress is over.
 

Så i dag og i morgen ryker jula ut her i huset. Jeg rakk imidlertid aldri å få gjort ferdig alle julekulene jeg strikket før jul før i dag. I fjor, da kulene til Arne & Carlos gikk som en farsott over hele landet, ble ikke jeg smittet i det hele tatt. I år derimot, strikket jeg 18 stykker før desember hadde begynt. men kun fire ble gjort ferdig til jul.

Today and tomorrow, Christmas will be kicked out. I didn't find time to finish all the Christmas balls I knitted before today though. Last Christmas, when the Christmas balls from Arne & Carlos was a hit all over Norway, I wasn't fascinated at all. This Christmas, I knitted 18 of them before December had started, but only four of them were completed.


Så nå har jeg 14 nye kuler klar til neste jul. Julegaver kanskje? Det positive er at jeg fikk tatt bilder til de neste julekortene. Det må vel kalles å være tidlig ute?

Now I have 14 new balls ready for the next Christmas,. Gifts maybe? The brigt side of it is that today I got pictures for the next Christmas cards. I guess you can call that an early start?

Inga Helene

2 kommentarer:

  1. Jeg kjøpte adventskalenderen opptimistisk i november 2011, men INGEN ble strikket! Isteden lager jeg meg et nytt prosjekt adventskalender på et år, to kuler på en mnd tror jeg kanskje er overkommelig;) Gratulere til deg for vel gjennomført strikkekulejobb:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails