onsdag 13. januar 2010

Mitt første oppussingsprosjekt i år - My first makeoverproject this year

Jeg har jo allerede lansert oppussingsprosjekter for året. Disse skal males med oljemaling, og jeg har ikke lyst til å gå rundt som en vandrende hodepine i dagevis. Derfor må de vente til årstiden tillater utendørs aktiviteter.

I have already puslished makeover projects for this year. They will however be painted with oil paint, and I don't want to walk around as a living headache for days. So they'll have to wait until the season permits outdoor activities.


Så kanskje det er på tide å ta opp et prosjekt som har stått stille i noen år nå? Dette er garderoben vår. Vi malte den da vi flyttet inn, men som dere ser er det ikke spesielt koselig her. Huset vårt har ikke kjeller, så da blir det noen ganger en utfordring å finne lagringsplass til esker (vi kaster mye, men noen må man jo beholde). Vinduskarmen ble sparklet etter at det rant vann inn (lekkasjen ble tettet umiddelbart og nytt tak er lagt), men så var det pussinga. Det er pinlig å si det, men karmen har stått i snart tre år, fordi jeg ikke fant pusseklossen! Nå er imidlertid ny kloss innkjøpt, så jeg kan ikke skylde på det lenger ;-)

So it's maybe time to pick up a project which has been on hold for a couple of years now? This is our wardrobe. We painted it when we moved in, but as you can see, it's not too cozy here. Our house hasn't got a cellar, so it becomes a challenge to find storage for boxes (we throw a lot, but you have to keep some of them). The window frame is stopped up after a leakage (it was fixed immediately and a new roof is done), but then it was the sanding. I'm quite embarassed to say, but because of a lacking sanding block, the frame has not been worked on for three years! A new block is bought, so I can not blame that longer ;-)


Så planen er: pusse og male vinduskarmen, male vegger i lys antikk, male listverk og skapdører hvitt, bytte lampe (allerede innkjøpt), henge opp ny, hjemmesydd gardin (nesten ferdig), male hylla og bytte ut krokene og kjøpe skoskap. Utrolig hvor mange par sko to mennesker "trenger". Jeg skal også lage et forheng og henge i taket slik at eskene forsvinner ut av syne. Vi skal forresten se på skoskap senere i dag. Da skal jeg også se etter hvite kurver til å ha på hylla. Jeg har også planer om å få laget hyller innenfor skapet, slik at vi kan sette støvler og vesker ute av syne.

So the plan is: sand and paint the ceiling, paint the walls lighter, paint the skirting board and cupboard doors white, new lamp (already bought), new homemade curtain (almost done), paint the shelf and buy new hooks and buy a new shoe cupboard. It's incredible how many pair of shoes two people "need". I'm also making a curtain to hang from the roof to hide the boxes. We're actually checking out shoe cupboards later on today. Then I'll also look for white baskets to put on the shelf. I also paln to make shelves in the nook behind the cupboards, so we can put away boots and bags 



Her er ett par bilder hva hvordan det så ut da vi kjøpte. Fikk dessverre ikke tatt bilde av den blågrå nålefilten som lå på gulvet :-). Kommer tilbake med flere bilder underveis (og gjett om jeg ønsker meg vidvinkel til kameraet mitt!)

Here are a couple of pictures taken when we bought the house. Unfortunately I don't have a picture of the bluegrey needlefelted carpet :-). I'll return with more pictures from the process (and boy do I wish for a wide angled lense!)

Inga Helene

1 kommentar:

  1. Det kan virkelig være en utfordring å innrede entreer..Man vil jo både at det skal være fornuftig og fint på en gang. Ikke alltid så lett å få til men jeg er sikker på at det blir fint til slutt! Høres ut som om du har masse ideer og det er en god start :)Hilsen Kardemomme :))

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails