lørdag 16. januar 2010

Støv til besvær - bothering dust


For en måned siden opererte jeg øynene mine for nærsynthet og skjeve hornhinner. Det har vært helt problemfritt, men de siste dagene har jeg vært ganske rød på øynene. Og da en av elevene mine syntes at jeg så skummel ut, måtte jeg ta det på alvor. I dag ringte jeg til optikeren og han ba meg komme i løpet av dagen. Undersøkelsen viste at rødheten ikke hadde noe med operasjonen å gjøre. Faktisk var hornhinna så fin at det grenset til kjedelig, sa optikeren ;-)

Men løsninga var ganske enkel. Jeg har ryddet i gammelt rot og det har vært ganske støvete. Sannsynligvis er det det som har utløst det. Nå skal jeg bare dryppe øynene en masse og holde meg unna støv. Hehe, som om det er mulig. Jeg har investert i beskyttelsesbriller. Ikke spesielt kledelig, men de duger.

Etter optikerbesøket dro vi innom bokhandelen og der fant jeg denne boka på salg. Jeg bladde gjennom den mens jeg øvde (hysj, ikke si det til elevene mine:-D) og selv om stilen min er annerledes enn dette, er det mange nyttige tips å ta med seg.

A month ago I took lazer surgery to get rid of my myopia and astigmatism. It has been uncomplicated until now, but the last days my eyes have been quite red. And when one of my students said that I looked scary, I had to deal with it. I called the optometrist today, and he told me to come. The exam showed that the redness wasn't connected to the operation at all. In fact the cornea was so smooth that it was boring, the optometrist said ;-)

But the solution was quite simple. I've been decluttering and it was quite dusty. It's probably what's the reason. Now I'll just have to moisten my eyes a lot and stay away from dust. Like that's possible. I bought myself protective goggles. Not too fancy, but it works.

After the exam we went to the book store and I found this book on sale. I looked through it while practicing (sh, don't tell my students :-D) and even though the style is somewhat different than mine,  there are a lot of ideas to keep in mind.

Ha en trivelig lørdagskveld - Have a nice Saturday evening

Inga Helene

3 kommentarer:

  1. hehe....morro du...støv ekke særlig å gå i øyan....go lørdag til deg også.

    SvarSlett
  2. Syns det høres "scary" ut med øyeoperasjon uansett. Har sjøl skeive hornhinner og er nærsynt, men pysete meg tør vel ikkje ta noen operasjon !! Og støv ....vel det er litt av det også her ! Ha ein fortsatt fin lørdagskveld.

    SvarSlett
  3. Hei og takk for hyggelig hilsen på bloggen min.....Så bra du har tatt operasjon på øynene dine..Jeg jobbet hos optiker flere år og kan forsikre sologbolig at det er trygt:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails